Sanningen om Agor Challet

i våra tidigare inlägg berättade pappa om första dagen i rengskogen. en detalj han inte tog med var hur et egentligen var när vi kom till "hotellet".

När vi vågat lämna mama Chop's började vi leta oss mot hotellet. Jag såg framför mig en liten bungalow med en kliten varanda framför. inget fancy, men sköna sängar och litet och mysigt mitt i regnskogen. Efter lite virrande hit och dit hittade vi en skylt som visade att det tydligen var där vi skulle bo. Jag tittade och tittade, men allt jag kunde se var en lerig gräsmatta med några grå ruckel runt om. Och i mitten på gräsmattan stod ett litet vaktbås som skulle föreställa reception. Vi blev visade till vårt rum och hur mycket jag än försökte dölja min besvikelse och inte uppföra mig som enb bortskämd skitunge, så kunde jag inte låta bli. Jag visade öppet mitt missnöje och berättade direkt för hela familjen vad jag tyckte. Man kunde ju inte ens se ut genom fönstrena, då de var igenbommade! Myror i helka rummet. En väldigt ofräsch toalett, som efter bara en dag visade sig vara det rum som efter en dag med låg airkondition  luktade som bäst och hade bäst temperatur och hyffsat fräsch luft.

Nej, jag var inte jättenöjd. Våningssängen knarrade och gungade, extrasängen var sne och madrasserna tunna. MEn det fanns vissa bra saker. Dels ville man ju itne vara på hotellet, så man gick med glädje ut i skogen oavsett väder, och kuddarna var faktiskt sköna.

//Josefin




Kommentarer
Postat av: Tobias

Skönt att sanningen kommer fram...

2010-01-01 @ 13:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0