Återtåget

Trots strapatserna dagen innan vaknade de flesta av oss utan nämnvärd träningsverk dagen för hemresan. Vi packade snabbt ihop  våra tillhörigheter, dvs stoppade de dyngsura kläderna och skorna i plastpåsar och knöt till, och gick för att äta en god och närande frukost. Frukosten innehöll denna morgon stekt ris istället för stekta nudlar (ombyte förnöjer ) varefter vi lastade in oss i en båt för hemresa. Jag vet inte varför men det verkade som om vi var några färre som åkte hem än som åkte dit så jag fick ett eget fack i båten som jag kunde breda ut mig i i solskenet. Båtturen tog cirka två timmar och vädret var soligt och lagom varmt hela vägen hem. Bussresan tillbaka till KL gick utan problem och vi var tillbaka på hotellet vid halv femtiden. Denna gång fick vi rum på 15:e våningen så utsikten blev lite vidare än de första dagarna. Trots att alla var lite trötta tog vi en taxi ner till ChinaTown där vi titta de på nattmarknaden och gjorde lite fynd. Middagen åt vi på en kinesresturang och maten var mycket god, och även ölen. Vi hade redan när vi åkte iväg bestämt oss för att gå tillbaka till hotellet vilket är en promenad på ett par tre km och för att det inte skall vara för enkelt och bra passade vi på att köpa två resväskor som vi bar hem. Trötta i fötter och sinne somnade vi in sött när vi kommit ”hem” igen.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0